HTML

Friss topikok

  • koontar: Tisztelt Vezetőség! Köszönjük a pozitív hozzáállást, valamint a gyors reagálást a vezetés részér... (2010.03.10. 18:43) Üzemanyag norma
  • pzo: @convoiexceptionnel: Szerintem mindent sorjában első lépéstként az ha olvassák már valami, de jól ... (2010.01.12. 13:29) zihanyhiradó reszkess! Támadunk!
  • convoiexceptionnel: Köszi a KRESZ módosításokról szóló képes tájékoztatást! Kerestem már minden felé,még a minisztériu... (2010.01.11. 20:43) KRESZ 2010
  • pzo: Ezúton is köszönöm azokat az építő jellegű észrevételeket amelyeket tettetek megbeszélésen, és igy... (2010.01.07. 15:21) témakörök az éveleji megbeszéléshez
  • convoiexceptionnel: Békés, boldog karácsonyt és nagyon boldog, eredményekben gazdag új esztendőt kívánok mindenkinek! (2009.12.24. 11:29) Ünnepi köszöntő és egy felemelő történet

Linkblog

2009.03.09. 22:01 pzo

Műhely,műhely mond meg nékem.....ki a legjobb e vidéken?

Azon tűnődtem ma,hogy mitől is lesz jó egy fuvarozó cégben műszaki háttér? Vajon az a jó út ha mindig minden javított,semmi sem hibás VAGY legyen a leggazdaságosabban kezelve az állomány, még ha vannak is kisebb hibák fő a költséghatékonyság??Tud olyan állapot előállni,hogy a sofőrök, diszponensek , műhely és még a cégvezetés is elgedett legyen? Ha nem akkor ki legyen "elsősorban" elégedett??

Számít-e ,hogy éppen ki kezeli a gépjárműveket? Van-e a műhelyben eltérő elbánás? Ha esetleg igen ez voltaképpen baj-e? Ha igen milyen módon és miért?

Ki mit gondol a műszaki háttéről?

 

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://bautrans.blog.hu/api/trackback/id/tr32992402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

V.L. 2009.03.12. 08:41:44

Jó napot, jó szurkolást!

A topic hatalmas forgalmát látva gondoltam megtöröm a csendet és néhány remekbeszabott gondolatot csempészek bele.
Szerény véleményem szerint a műhely cégünkön belül az az "üzletág", ami indirekt módon termeli a bevételt/pénzt. Tehát nem az elvégzett szolgáltatásért kapott pénzzel növeli a kasszánk tartalmát, hanem a telephelyi javításokkal, alkatrészcserékkel csökkenti a kiadásokat (nem kell külsős szervizt fizetni, tehát több marad a kasszában), ami végeredeményben ugyanúgy pénztermelő tevékenység. Ahhoz, hogy a műhely optimálisan tudja végezni tevékenységét, a lehető legkevesebb kiadással a legtöbbet spóroljon (tehát a legtöbb pénzt cégünkön belül tartson) szükséges egyrészt a diszpó-műhely közötti, másrészt a sofőrök-műhely közötti optimális együttműködés. Ez úgy valósulhat meg, ha mi a diszpó részéről lehetőség szerint nem az utolsó utáni pillanatban szedjük ki a szerelvényt a forgalomból javításra, másrészt a sofőröknek időben, előre egyeztetniük kell a műhellyel a felmerülő, szükséges javításokról. Itt szeretném a hangsúlyt a szükségesre tenni, amit a műhely tud eldönteni (tehát nem a sofőr, vagy a diszpó). Sajnos sokszor tapasztaltam az utóbbi időben, hogy ezt sokan a sofőrök részéről nem így gondolják - ezen a hozzáálláson mindenképpen változtatni kell.
Megkülönböztetést, egyes emberek előtérbe helyezését nem tapasztaltam, én bármikor szóltam a műhelynek, hogy egy szerelvény (mindegy, melyik!) javításra szorul, ugyanazt az elbírálást kapta a műhelytől. Azt viszont sajnos tapasztaltam, hogy míg főképp a régebbi, "öreg motorosok" segítenek a műhelynek a javításban, sőt sokszor, amennyiben a műhely túlságosan leterhelt és a szerviz nem igényli a szerelvény szétszedését egymaguk végzik a javítást, a sofőrök másik része egyáltalán nem vesz részt a javításban, illetve a problémákat, hibákat nem jelzi időben. Sajnos tapasztaltam egészen durva hibákat is: a sorba beállított szerelvénynek műszaki gondjai (pld. defektes volt, összetört/hiányos volt a felszerelése) voltak, a gazdája viszont nem szólt, hanem egyszerűen hazament, mint aki jól végezte a dolgát. A szúrópróbaszerű műhelyi ellenőrzésnek köszönhetően ez volt, amikor még időben kiderült, de volt sajnos olyan eset is, amikor már későn derült fény a problémákra (jellemzően akkor, amikor fuvarba kellett volna mennie a szerelvénynek).
Ezt a problémát mindenképpen orvosolni kell, a magam részéről fokozottabb ellenőrzést határoztam el, de a változáshoz szükség van egyes járműgazdák hozzáállásának megváltozására is.

üdv
V.L.

convoi exceptionnel 2009.03.12. 22:48:42

Műhely(titkok)...


Sok igazság olvasható az előbbi hozzászólásban...
De!
Azt tudni kell, hogy van aki jogosan érezheti, hogy van megkülönböztetés.Miért? Mert amikor kitudja hanyadszor, "farkast kiált" már senki sem ugrik...
És ez nem a műhely hibája!
Hozzáteszem, a műhelyt nem kell megvédeni,mindent tőlük telhetőt megtesznek, amire lehetőségük van.
Persze ezen véleményemet biztos akadnak páran akik nem osztják,de szerintem ők még nem tapasztalták meg milyen az, mikor "agyonkímélik" a költséget.


A topic forgalmát feltételezem nagyban befolyásolja, hogy új,meg persze az is hogy aki teheti az ilyenkor dolgozik. :)


További jó b(l)ogozást!
süti beállítások módosítása